Luca Barcellona

 

ITALY MARSCH
 

Luca Barcellona
(*1978), has his own studio in Milan, where he works as a freelance graphic designer and calligraphist. Letters are the main ingredient of his creations. He teaches calligraphy with the Associazione Calligrafica Italiana and holds workshops in several European cities. The means of his work is to make the manual skill of an ancient art as writing and the languages and instruments of the digital era coexist. In 2003 he founded with Rae Martini and Marco Klefisch the collective Rebel Ink, with which he gives life to a live exhibition of calligraphy, writing and illustration. In 2009 he has worked for the National Museum of Zurich, with calligraphist Klaus Peter Schaffel, to realize the faithful reproduction of a big globe dated back to the 1569, using calligraphy with original materials (quill and natural inks). Among the brands that requested his lettering we can number Carhartt, Nike, Mondadori, Zoo York, Dolce & Gabbana, Sony BMG, Seat, Volvo, Universal, Eni. Among his latest collective exhibitions: “Oscuro Scrutare!, at the Patricia Armocida Gallery in Milan, the project “Some Type of Wonderful” in Melbourne/Sidney and “Don’t Believe the Type” (Den Haag).As well as taking part to several independent projects his works appeared in many publications; the latest were on American magazine “Letter Art Review”, “Calligraphy and Graphic Design” by Marco Campedelli, and the books “Playful Type 2” and “Los Logos 5”, published by Gestalten.

 

Luca Barcellona
(*1978), ha uno studio a Milano, dove lavora come grafico e calligrafo freelance.Le lettere sono la componente principale per delle sue creazioni. Insegna calligrafia con l’Associazione Calligrafica Italiana e tiene workshopin varie città europee. L’intento del suo lavoro è quello di far convivere la manualità di un’arteantica come la scrittura con i linguaggi e gli strumenti dell’era digitale. Nel 2003 fonda, assieme a Rae Martini e Marco Klefisch il collettivo Rebel Ink, con il quale dà vita a d un’esibizionie live di calligrafia, writing e illustrazione. Nel 2009 è stato contattato dalha lavorato per il Museo Nazionale diZurigo, assieme al calligrafo Klaus Peter Schaffel, per realizzare la riproduzione fedele di un mappamondo di grandi dimensioni risalente al 1569, utilizzando la calligrafia con materiali originali (penna d’oca einchiostri naturali). Fra i brand che hanno richiesto i suoi lettering ci sono Carhartt, Nike,Mondadori, Zoo York, Dolce & Gabbana, Sony BMG, Seat, Volvo, Universal, Eni. Fra le sue ultime esposizioni le collettive “Oscuro Scrutare”, pressola Galleria Patricia Armocida di Milano, il progetto “Some Type ofWonderful” a (Melbourne/Sidney) e “Don’t Believe the Type” (Den Haag).Oltre ad aver preso parte a numerosi progetti indipendenti, i suoi lavorisono apparsi in svariate pubblicazioni; fra le ultime, uno speciale sulla rivista americana “Letter Arts Review”, “Calligraphy and Graphic Design” di Marco Campedelli, e i libri “Playful Type 2” e “Los Logos 5”, editi da Gestalten.

 

www.lucabarcellona.com

 
This entry was posted on Thursday, September 16th, 2010 at 3:45 pm and is filed under Luca Barcellona. You can follow any comments to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.